Spannend maar schrijftechnisch laat het te wensen over

Jan Ku 16 juni 2019
Over het algemeen lees ik weinig thrillers, maar omdat deze mij aangeraden werd ben ik er aan begonnen.
Het boek heeft me verrast. Het verhaal is spannend, het hoofdpersonage Helen Grace is intrigerend. Ik bleef doorlezen en ben benieuwd naar de andere delen van de serie. Vooral een boek om heerlijk bij te ontspannen, ondanks dat de gruwelen van de pagina's spatten.
In schrijf technisch opzicht laat het boek wel wat te wensen over. De perspectieven kloppen regelmatig niet, tenzij de personages uit het boek gedachten kunnen lezen. Dit is storend en haalde mij uit het verhaal. Ook worden er veel dingen herhaald/uitgelegd, wat echt niet nodig is en de vaart uit het verhaal haalt. Eerst een emotie laten zien en hem dan benoemen, iets waar ik me gewoon aan erger. Maar het boek boeide me genoeg om mijn ergernissen te laten varen en het in sneltreinvaart uit te lezen en ik was geboeid door het plot, dus vandaar toch drie sterren.

Meer recensies van Jan Ku