een inspirerend boek

20 oktober 2015
Een cover met een actiebeeld van een apache-piloot. Op basis daarvan verwacht je een verhaal van stoere mannen in gevaarlijke situaties. Maar dat is het net niet. Peter Gordijn – de persoon op de foto – vertelt eigenlijk een persoonlijk verhaal over zijn leven als militair in functie in onder andere buitenlandse missies en ook als prive- persoon daarbuiten. De twee levens zijn in het boek met elkaar onlosmakelijk verbonden : welke invloeden heeft zijn beroepsleven gehad op zijn persoonlijk leven en zijn gevoelsleven. Peter probeert aan de hand van situaties die hij ook uitlegt hoe en waarom te vertellen wat er zijn hoofd en hart omgaat als persoon en welke impact ze de dag vandaag nog hebben. Op dat vlak is het boek vol met levenswijsheden van iemand die als persoon zeer ver staat in het leven en van we allemaal veel kunnen leren. Dit maakt dat het boek me aanzet tot nadenken over dingen die herkenbaar zijn voor mezelf en hoe je met dingen kan omgaan en dus ook inspirerend werkt voor mezelf en ook aanzet om zelf aan de slag te gaan met de levenslessen die hij geeft.

Ik vind het in verschillende opzichten een aangenaam, herkenbaar en inspirerend boek dat niet in één vakje te stoppen valt dat ik zeker nog eens zal vastnemen en ook hier kan aanbevelen aan iedereen.

Meer recensies van