Recensie De zondares

Janneke Bouwman 02 februari 2009
Wat een geweldig goed, spannend boek weer van Tess Gerritsen! Patholoog-anatoom Maura Isles en rechercheur Jane Rizzoli raken betrokken bij de aanslag op 2 nonnen, die met ingeslagen schedel worden gevonden op het terrein van het klooster. De ene non is dood, de ander wordt meer dood dan levend naar het ziekenhuis gebracht.
Een paar dagen later worden ze geroepen bij de vondst van het lijk van een vrouw, van wie de handen en voeten zijn geamputeerd en van wie het gezicht is verwijderd. Is dat om identificatie te voorkomen of zit er een andere reden achter? Wie is deze vrouw en wat heeft zij te maken met de nonnen in het klooster?

Naast deze mysteries moeten beide vrouwen met hun privé-leven in het reine zien te komen: Dr. Isles raakt weer in contact met haar ex-man, die liefdadigheidswerk doet. Wil ze hem wel terug of zijn de problemen van vroeger onoverkomelijk?
Jane Rizzoli heeft problemen van heel andere aard en weet niet of ze haar (ex?-)geliefde FBI-agent Gabriel Dean hierbij wil betrekken of niet.

Prima thriller van Tess Gerritsen; goed opgebouwde spanning en een heel geloofwaardig verhaal.

Edit 31 maart 2023: herlezen als luisterboek en mijn recensie blijft zo: prima boek!

Meer recensies van Janneke Bouwman