Zeer geslaagd debuut van dit Scandinavische duo! Er wordt heel zorgvuldig een verhaal opgebouwd dat vanuit verschillende invalshoeken wordt belicht. Het is niet zomaar een thriller waarbij de politie wordt gevolgd op haar weg naar de dader van de moord. Er is veel aandacht voor alle personen die betrokken zijn bij de misdaden en haarfijn wordt uit de doeken gedaan waarom iemand moordt of vermoord wordt.
De politiediensten uit verschillende landen slaan de handen ineen om de wereldomvattende stroom van moorden een halt toe te roepen. Internet is een prachtig medium, maar zoals met veel dingen kun je er goed mee doen maar ook kwaad.....

Trouwens heel leuke knipoog naar een andere Scandinavische schrijver wanneer Jacob Colt bedenkt waarom schrijvers niet eens een politieman laten opdraven die niet zo'n eenzame loser is, gescheiden en wachtend tot zijn enige dochter een keer belt, maar meer als hij: gelukkig getrouwd en tevreden met zijn werk :-).

Wat mij betreft mogen de auteurs heel gauw met een nieuw boek op de proppen komen!

Meer recensies van Janneke Bouwman