Janneke 19 oktober 2013
Voor mij was Witte ruis het eerste boek dat ik van deze schrijver lees. Een veelbelovende tekst op de achterflap moest wel een goed verhaal opleveren. Maar helaas is het niet zover gekomen. De karakters waren voor mij onvoldoende neergezet om me in hen in te kunnen leven. Ik was me er niet van bewust dat dat voor mij zo belangrijk was. Daardoor kabbelde het verhaal voort en werd ik geen moment in het verhaal gezogen. De manier van schrijven sprak mij ook niet aan, onder andere door de heftige perspectiefwisselingen. De meeste lezers van de leesclub waren juist wel enthousiast over dit boek. Op basis van hun reacties had ik het boek misschien wel spontaan aangeschaft. Maar het blijkt maar weer dat smaken enorm kunnen verschillen!

Meer recensies van Janneke