Schuld en woede

Jeanine Leerkotte 20 februari 2018
Krimp gaat over een Lina. Lina groeit op met een alleen haar vader die een druk restaurant heeft. De moeder van Lina is niet in beeld en in het boek wordt er bijna niets over haar verteld. Lina is als kind veel te vinden in het restaurant, waar ze haar vader helpt in de keuken. Op haar 15de vind haar vader dat ze oud genoeg is om op zichzelf te gaan wonen. LIna is nog helemaal niet klaar om op zichzelf te gaan wonen. Ze beland uiteindelijk op het criminele pad nadat ze een Rick leert kennen en verliefd op hem wordt. Als Rick uiteindelijk de schuld op zich neemt als hij opgepakt wordt moet Lina een keuze maken of terug naar haar vader of zelf haar leven weer opbouwen…

De auteur zet een fraai schrijfwerk neer waarbij ze met weinig woorden het verhaal van Lina verteld wordt. Het is een boek dat snel doorleest en goed te volgen is. Ik had verwacht dat het boek dieper op agressie in zou gaan. Zo diep ging het verhaal jammer genoeg niet.

Ik vind de titel heel toepasselijk het verhaal gaat over een persoon die zich schuldig voelt tegenover haar vader. Ze krimp als het ware in elkaar door haar foute keuzes die ze gemaakt heeft in het leven.

Meer recensies van Jeanine Leerkotte