Doornroosje

Jeannie Bertens 05 juni 2019

Madeline, Maddie, is jong, net zwanger en staat op het punt om te trouwen met Ryan. Ze is druk met het afvinken van lijstjes voor de bruiloft en let even niet goed op in het verkeer. Ze wordt geschept door een auto en alles wordt letterlijk zwart. Ze zal de komende zes jaar in een diep coma verkeren. Het leven om haar heen gaat echter door, zonder haar. - Spoilers verwijderd door de Hebbanredactie - Een prachtig verhaal ontwikkelt zich waar niets loopt zoals het moet lopen maar waarin alle hoofdpersonen steeds weer de veerkracht vinden om te door te gaan.

Mijn mening: Een bijzonder thema, een vrouw die na zes jaar coma plotseling ontwaakt. De auteur verwerkt dit thema in een ontroerend boek. Een boek waarin er een hoofdrol is weggelegd voor Maddie, ook wel het wondermeisje genoemd. Maar ze wordt niet wakker… Dat doet ze pas na zes lange jaren als niemand er meer op rekent, weer een wonder! Maar dat wonder heeft wel consequenties want het leven is door gegaan zonder Maddie. - Spoilers verwijderd door de Hebbanredactie - Maddie en Chloë staan in eerste instantie lijnrecht tegenover elkaar, de auteur weet, door gebruik te maken van wisselende perspectieven, het verhaal langzaam te kantelen. Een bijzonder mooi boek, ik heb ervan genoten, vier sterren.

Meer recensies van Jeannie Bertens