jelka 21 mei 2018
Wat een leuk, grappig, en cute verhaal. Misschien is dit nu wel mijn favoriete Rowell boek, maar dat is zo een moeilijke keuze want alles van haar vind ik zo geweldig.

Rainbow Rowell is zo goed met personages tot leven brengen, iedereen voelde zo levensecht. Zelfs Beth en jennifer, die je voornamelijk via email leert kennen. Ik houd van elk personages in dit boek, behalve Sam. Maar daar zeg ik niets over, want ik wil niet gaan spoileren. Beth en Jennifer hebben soms echt hilarische conversaties. Doris is zo de typisch schattige oudere vrouw, haar vriendschap met Lincoln is echt geweldig.

Dit boek wordt verteld vanuit Lincoln's perspectief. Het is eens iets anders dan altijd over een vrouw te lezen. Je gaat echt van Lincoln houden, en voor je het weet is hij je nieuwe favoriete mannelijke personage.

Dit boek is niet zo maar een cliché liefdesverhaal, het is zo anders dan andere verhalen. En het gaat ook niet alleen over de liefde. Je leert Lincoln heel goed kennen als persoon, en al zijn problemen in het leven. Hij maakt een grote persoonlijke groei mee in het verhaal dat niets met Beth te maken heeft. Dat vind ik ook zo mooi aan dit boek, dat er niet alleen gefocust wordt op het liefdesverhaal. Maar er zit zoveel meer in dit boek.

Ik heb mij geen moment verveeld tijdens het lezen van dit boek, het was ook zo moeilijk om dit boek aan de kant te leggen. Ik heb dan ook bijna heel dit boek op een namiddag/avond gelezen. Dit gebeurt bijna nooit bij mij. Door de vele emails in dit boek las het ook wel sneller dan een normaal boek.

Als ik dan toch iets negatief over dit boek moet zeggen, dan had ik misschien liever gehad dat Beth en Lincoln elkaar eerder ontmoet hadden. En jammer dat er geen vervolg is.

Meer recensies van jelka