Nathan Z. is een sterk debuut van schrijver Arjan Alberts. Als coördinerend inspecteur was Alberts tot 2017 verantwoordelijk voor incidentonderzoek in gevangenissen en tbs-klinieken. Hij deed hiervoor verslag aan het Ministerie van Justitie en Veiligheid. Door deze kennis en ervaring biedt hij een uniek inkijkje in een wereld die de meesten van ons alleen kennen uit krantenberichten en het journaal. Het boek is goed opgebouwd, met korte hoofdstukken en steeds wisselende perspectieven, waardoor de vaart en de spanning er goed wordt ingehouden. Het plot is alleen wat ingewikkeld en bij de ontknoping gebeurt er plots heel erg veel in heel erg korte tijd waardoor het verhaal minder overtuigend wordt. De voorstelling op het omslag en de zin 'Als een TBS' er nog één keer de kans krijgt' dekken de lading van het boek niet waardoor de lezer op het verkeerde been wordt gezet. Maar al met al een heel goed debuut, een spannend verhaal met een zeer actueel thema. Dit boek maakt nieuwsgierig naar wat de schrijver nog meer in petto heeft.

Reacties op: Sterk debuut

Natan Z. - Arjan Alberts
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 20,99 Bestel het e-book € 9,99