Ik ben groot fan van deze boekenreeks en van Nicci French.
In 'Als het zaterdag wordt' gaan we verder met Frieda Klein, die in het krijt staat bij Levin, en hierdoor een gunst moet bewijzen. Zij moet praten met de psychisch gestoorde Hannah Dochery die haar hele familie heeft uitgemoord, om uit te zoeken of ze ├ęcht gek is. Frieda schrikt van de gehavende vrouw die zij in de cel aantreft. Hannah wordt mishandeld en de bewaking draait het hoofd ervoor weg. Frieda vertrouwd het niet en verdiept zich in de zaak van 13 jaar geleden. Heeft Hannah de moorden eigenlijk wel gepleegd? En zo ja, waardoor is zij zo ontspoort in die tijd dat ze tot deze daden in staat was geweest? Verder wordt Frieda ook weer via een omweg in 'contact' gebracht met een oude bekende die ze liever van de aardbodem ziet verdwijnen.

Dit boek was niet bepaald spannend, maar wel heel boeiend. Het is dit keer meer een politieonderzoek. Frieda gaat na een gesprek met Levin op bezoek bij een psychiatrische inrichting bij Hannah, twijfelt of Hannah deze moorden wel heeft gepleegd en gaat op onderzoek uit. Ze gaat op gesprek bij nabestaanden, buren, oud klasgenoten en vroegere vriendinnen van Hannah. Ondanks dat dit proces niet bepaald spannend is, is het wel heel boeiend geschreven, en wil je wel graag weten hoe de vork nu in de steel zit. Spannend wordt het wel wanneer er een oude bekende opduikt uit een verleden waar Frieda graag van verlost wil zijn.

Goed boek.

Reacties op: Als het zaterdag wordt

Bestel dit ebook voor  €4,99 bij

Of vind de goedkoopste ebookaanbieder

Bestel dit luisterboek voor  €7,50 bij