Dit boek heb ik gelezen nadat ik de film heb gezien en dat gebeurt niet vaak.
Eigenlijk zorg ik altijd eerst dat ik het boek gelezen heb en dan pas naar de film ga, met mijn kritiek puntjes wanneer de film niet aan het boek voldoet. Dit keer was dit andersom en dus ook de laatste keer dat ik zoiets gedaan heb.

De film 'The Devil Wears Prada' vind ik echt een geweldig goed, helaas als je het boek later leest is dat eigenlijk een beetje langdradig en vervelend.
Lily is een irritant personage die het hele boek door alleen maar dronken is en met wildvreemde mannen naar bed gaat en hierdoor in problemen komt. Die had ik makkelijk kunnen missen.
Het zinnetje: 'Jouw baantje is er één waar miljoenen vrouwen een moord voor zouden doen' komt me te vaak voor in dit verhaal, nu weten we het wel.
Wat me ook stoort is dat Andrea de meest vette vieze troep eet die je maar kunt bedenken, ondanks dat het toch voor elkaar krijgt dat ze maatje 36 heeft, maar dat wel het hele boek door wordt beweerd dat ze 'het dikste meisje is dat bij Runway werkt'.
Het is me echt niet ontgaan dat ze bij een mode tijdschrift zit en dat al die meiden daar graatmager zijn, maar het werd er hier wel een beetje dik opgelegd.

De stukken die uiteindelijk echt over Miranda Priestly gingen heb ik wel van genoten, dit waren de delen waarin ik genoot van 'De Duivel draagt Prada', maar merendeels vond ik het boek een beetje langdradig en zeker niet vlot genoeg.

Reacties op: Wel aardig

Bestel het boek bij Libris vanaf 18,99 Bestel het ebook bij Libris voor 7,99