Mooi en geloofwaardig

jodijkstra 06 juni 2016
Op uitnodiging via facebook van de schrijfster heb ik mij direct aangemeld om het boek te lezen. Ik als liefhebber van Feelgood en New adult boeken moest wel op deze uitnodiging ingaan.
Na het lezen van de eerste hoofdstuk, was mijn eerste gedachte, o jee dit is te jeugdig voor mij. Maar beloofd is beloofd, dus las ik door. Na drie hoofdstukken zat ik in het verhaal en ben niet meer gestopt. Werd er in mee gezogen. Wat een mooi verhaal, en zo goed beschreven. Sprekende personages, en het werd geen moment saai. De twee hoofdpersonages waren zo geloofwaardig en echt. Mensen van deze tijd. Ook de andere personages spraken tot de verbeelding en waren niet overbodig.
De schrijfstijl is prettig, mooie korte hoofdstukken afwisselend vanuit Camille of Jonathan geschreven. Duidelijke en eenvoudige taal. Het leest vlot en gemakkelijk. In één dag uitgelezen.
Eerder de serie verlangen van deze schrijfster gelezen, en daar was ik iets minder enthousiast over. Stoorde mij toen ook aan de Vlaamse taal. Dat had ik nu niet, vond het zelfs aandoenlijk. Wil wil er nou niet een “tas koffie”.
Dit is deel 1 en er komen gelukkig meer delen, inmiddels is ze druk doende met deel 2.
Ondanks het jeugdige is deze 52 jarige lezer een fan en erg benieuwd naar de andere delen.

Kom maar op Stefanie, en bedankt dat ik je verhaal mocht lezen, heb het met veel leesplezier gedaan.

Meer recensies van jodijkstra