Het leven kabbelt voort, evenals dit boek

JohanDC 15 augustus 2017
In 'Het is maandag vandaag' leven we mee met Julia. Een jonge vrouw die na een studie en een eerste roman niet weet wat ze met haar leven aan moet. Ze lijkt te balanceren op de rand van burn-out of is het nu bore-out? Om haar dagen te vullen maakt ze schoon in de huizen van mensen in de stad. Dit geeft bijzondere kijkjes in andermans levens. Tot zover een goede basis voor een verhaal. Maar daar blijft het helaas bij. Dit boek mist ontwikkeling en echte diepgang. Het gevoel blijft je steeds bekruipen dat er meer in dit verhaal had gezeten, alsof het nog niet af was. Alsof de vorm belangrijker was dan de inhoud. Zo is er veel aandacht besteed aan de cover en stijl, wat prettig is, maar het verhaal lijkt daarmee tekort gedaan. Ik vind dat persoonlijk jammer. Toch een aardige inkijk in andermans leven. Leuk om eens te lezen, maar niet meer dan dat.

Meer recensies van JohanDC