Wolvervuur

Johanna Lime 12 december 2018 Auteur
Wolvenvuur is het tweede deel van Droomwandelaar. In deel 1 was Thora, de oudste dochter van Ivar samen met haar vader gevangen in de bergen van het Noorden. Haar zus Finna ging haar zoeken en bleek over spciale gave te beschikken, zoals de Aurora. Nu is Finna vertrokken naar een Keltisch eiland en Thora probeert een nieuw leven op te bouwen in Tyrgard. Maar er gebeuren vreemde dingen en de trollen roeren zich opnieuw. Het mysterieuze rendiervolk waarschuwt voor de vrouw van ijs. Thora raakt verwikkelt in een relatie met iemand van dat volk en reist mee. Ze vindt een wolvenwelpje waarmee ze via gedachten contact heeft. Dan blijkt dat Finna spoorloos is verdwenen. Thora moet haar angsten opzij zetten en komt erachter dat zij ook een speciale gave bezit, al is die anders dan bij Finna. Zal zij nu op haar beurt Finna kunnen redden?
Dit boek is een mooi vervolg op Aurora, een prachtig fanatsy verhaal dat zich afspeelt in het Noorden, bij de Vikingen en waarin verschillende overleveringen uit de Edda zijn verwerkt.
Ik raad dit tweeluik aan, het is geschikt voor 15+ en ouder.

Meer recensies van Johanna Lime