Een schimmig verleden

Joke Zwier 18 augustus 2018
Door het vuur wordt een romantische thriller genoemd, die je in een keer uit zou willen lezen. Ik zou het zelf geen romantische thriller willen noemen, eerder een thriller die af en toe erotisch is. Het nodigt wel uit om door te lezen , maar is niet altijd even spannend en is in de derde persoon geschreven. Het is een vlot geschreven verhaal met een onverwachte plottwist en heeft een vrij lange spanningsboog.
In de proloog interviewt Kerra Bailey de Majoor over een aanslag die vijfentwintig jaar geleden plaats vond, waarbij deze Kerra als vijfjarige redde tijdens een bomaanslag.
Als Kerra John Trapper benadert om in contact te komen met zijn vader is dit de aanzet tot een reeks gebeurtenissen. Na het interview wordt een aanslag op de Majoor gepleegd, waarvan Kerra toevallig getuige is. John Trapper, de zoon van de Majoor is privé-detective en gaat op zoek naar de daders. Gaat het John Trapper en Kerra Bailey lukken om samen te werken en zo de daders te vinden en de spoken uit het verleden op te lossen? John Trapper is eerst niet erg happig om opnieuw om erin te duiken, maar door zijn ontluikende gevoelens voor Kerra gaat hij ervoor. Kerra en John leer je redelijk goed kennen. Kerra is nieuwsgierig, doortastend, volhoudend en slim. Dit maakt dat ze de echte John Trapper leert kennen, die zich afschermt en niemand dichtbij laat komen. Hij is sarcastisch, defensief, vijandig en heeft problemen met gezag. Er is vanaf het moment dat ze elkaar leren kennen een wederzijdse aantrekkingskracht

Meer recensies van Joke Zwier