Heerlijk om bij weg te dromen

jolanda.ista 10 juni 2019
Een ijzersterk derde deel van deze zevendelige serie!

In dit boek zoomen we in op Star, de derde zus. Star heeft altijd in de schaduw van haar zus Cece gestaan, vandaar de titel van het boek, en nu is het tijd om haar eigen identiteit te ontwikkelen. Hoewel Star een vrouw van weinig woorden is, heeft Riley een prachtige en logische manier gevonden voor haar om toch op haar eigen manier te communiceren met anderen, vooral met Rory. We leren haar echt kennen en met haar mee te voelen.

Als een liefhebber van romantische verhalen kon ik ook hier mijn geluk niet op. Het achtergrondverhaal van Star, dat ons meevoert naar het Lake District in 1909, is prachtig beschreven. Landhuizen, lords en ladies, schandalen, verboden liefdes, alles komt aan bod. Dit maakt één ding zeker: Riley houdt wel dezelfde formule voor de opbouw aan in elk boek, maar de inhoud is steeds anders. Op geen enkele manier is Schaduw helemaal hetzelfde als Storm of De Zeven Zussen, maar het houdt wel allemaal verband.

Helaas zijn we nog niets wijzer over wie Pa Salt eigenlijk was. Dat wordt doorgaan naar het vierde boek, Parel, over de vierde zus Cece. Ik weet bijna zeker dat ik daarbij net zo heerlijk weg kan dromen als bij deze en de eerste twee delen.

Meer recensies van jolanda.ista