"het verhaal vertelt hoe lief papa’s zijn"

jolaplus 12 juni 2019
Kleine Beer is samen met papa aan het buitenspelen. Ze rennen achter elkaar aan en als papa hem te pakken heeft, gooit hij hem hoog in de lucht. Ze hebben samen veel plezier.
Maar dan, wanneer Kleine Beer weer wegrent, ligt er een tak op het gras. Kleine Beer struikelt en valt. Zijn pootje doet pijn en hij heeft een schram. “Tuuta tuuta…!” Daar is papa al! Gelukkig weet papa wel raad!

Mijn papa is de beste is een schattig kartonnen boekje voor kinderen vanaf 18 maanden. Door de stevige bladzijden is het geschikt voor kleine kinderhandjes.

Het verhaal gaat over troosten en getroost worden. Voor jonge kinderen een heel herkenbaar onderwerp. Want wat is er niet fijner dan wanneer je kinderverdriet wordt weg geknuffeld door je papa of mama?!

De illustraties zijn van Sebastien Brain. Deze zijn vrolijk en herkenbaar. Het is goed gelukt om de emoties in de beren weer te geven. Zo lijkt het net een echte traan die over kleine beer zijn wang biggelt. Door de aanwezige vlinders, vogels en bloemen in de illustraties blijft het wel vrolijk.

En wat vinden de kinderen ervan?
Annechien (3,5): “Ik vind de plaatjes mooi getekend. Ik vond het grappig dat toen de papa op een steen viel, Kleine Beer ging blazen om hem te troosten. Net als papa bij Kleine Beer had gedaan.”

Robbert (12): “Ik vind het een leuk boekje voor papa’s en kleine kinderen. Want het verhaal vertelt hoe lief papa’s zijn en dat ze alles voor hun kind willen doen.
Het is ook leuk om voor te lezen, ook al ben ik zelf geen papa.”

Wij waarderen het boek op 4 sterren.

Meer recensies van jolaplus