Het is waar: ik heb het in één adem uitgelezen! Het boek brengt echt een prachtige boodschap over, over vriendschap en familie en liefde en dat een vechtscheiding veel kan doen met iemand. Ik had verwacht dat ik wat moeite ging hebben met het boek, omdat mijn genre van boeken meestal fantasy of thriller is. Maar het las heel prettig, en ik was constant mee in het boek.
Julia en Thijs zijn beste vrienden en hebben een leuk leventje, als thuis de hel loslaat en hun ouders gaan scheiden. Je merkt hoe ze tegen elkaar worden opgezet door hun ouders, en echt, ik had soms zin om die ouders te slaan, maar dat zou wreed zijn. Julia en Thijs hebben een heel verschillend perspectief op de scheiding, en dat kan zorgen voor problemen. Ze staan voor moeilijke keuzes. Ik persoonlijk stond aan de kant van Julia, want ja, vrouwen aan de macht, maar naarmate het einde nadert begin ik Thijs meer en meer te begrijpen.
Het boek was heel erg prettig om te lezen, nooit verloor ik de drang om verder te lezen, alleen maar in het begin had ik moeite om het boek op te pakken. Uiteindelijk is het snel gegaan an had ik het direct uit. Het boek voldeed ook aan mijn verwachtingen, voldoende romantiek, voldeonde drama en een alledaagse sfeer. Ik vind het heel tof dat Carry Slee erin is geslaagd zo'n actueel onderwerp als scheiden in zo'n mooi boek weer te geven.
Het einde vond ik een klein beetje vaag. Ik bleef achter met veel vraagtekens, die alleen maar beantwoord konden worden met een daadwerkelijk vervolg, wat in feite geen goed idee is. Een vervolg zou het thema doen verdwijen, dus daarom neem ik genoegen met mijn eigen loslopende fantasie.
Ik vind dit boek zeker een aanrader.

Reacties op: Kapot van Carry Slee

Bestel het boek bij Libris vanaf 12,99 Bestel het ebook bij Libris voor 7,99