Wie deed het?

Jos Josso 21 juni 2019
Een zich langzaam ontvouwend drama dat, wat mij betreft, het predicaat literaire 'thriller' niet verdient. Het is geen thriller, maar eerder een whodunit. In de 'outback', een bijzonder droog deel van Australië, moet je, zeker overdag, je niet te lang buiten bevinden, want door de hitte leg je het loodje. Als dan een van de drie broers - waarom het verhaal draait - dood wordt gevonden, dan is er iets niet in de haak. Want de broers zijn in deze streek geboren en zullen zich nooit vrijwillig te ver van een auto of huis begeven, want als geen ander weten ze wat dat betekent. Heeft deze middelste van de drie broers, Cameron, zich van het leven willen beroven? Zo niet, wie had het dan op hem voorzien?
Via flashbacks komt de lezer steeds meer te weten wat in het verleden is voorgevallen en hoe dit nu nog steeds een rol speelt.
Een goed geschreven verhaal, met een bevredigend slot.

Meer recensies van Jos Josso