Ongeloofwaardig

Jos Vlak 04 januari 2015
Als de auteur een karikatuur van een commissaris heeft willen creëren dan is hij wel geslaagd, maar ik vrees dat dat niet de bedoeling was...
Er worden volmaakt ongeloofwaardige hoofdpersonen neergezet. Het beste voorbeeld is commissaris Van In. Die is zowel alcohol- als seksverslaafd, maar op geen enkele wijze staat dat zijn functioneren blijkbaar in de weg. In de eerste pakweg 12 bladzijden, die nog geen twee dagen tijdsverloop beslaan gaan er al een aantal glazen jenever, cognac, calvados en een fles wijn doorheen. En als je iemand gaat ondervragen dan is het kennelijk heel normaal dat je een Duvel bestelt als gevraagd wordt wat je wilt drinken. Seksverslaafd? Voorbeeld: als er een zware rook bom in je tuin is gegooid en brandweer, politie en explosievenopruimingsdienst in en om je huis bezig zijn, dan duik je met je al evenzeer geobsedeerde vriendin/onderzoeksrechter toch gewoon de slaapkamer in?
Het verhaal zit best aardig in elkaar, maar als ik dit soort onzin lees dan haak ik af!

Meer recensies van Jos Vlak