Eenmaal een Karen Rose-fan – Altijd een Karen Rose-fan!!

José 30 december 2014
Op de valreep van 2014 nog een #aanrader!!
De glansrollen zijn in dit boek uit de Baltimore-serie weggelegd voor Hoofdofficier van Justitie Daphne Montgomery en Joseph Carter die werkt bij het TZG (Team Zware Geweldsmisdrijven) dat een samenwerkingsverband is tussen de plaatselijke politie en de FBI.
Naast deze twee hoofdlijnen zijn er zoals we van Rose gewend zijn ook weer oude bekenden die op de proppen komen, bekenden die je eerder al in je hart sloot of verafschuwde.

Daphnes zoon Ford wordt ontvoerd terwijl ze druk bezig is in de rechtbank om een moordenaar achter slot en grendel te krijgen.
De ontvoerder laat een heel arsenaal aan bewijsmateriaal achter. Dat lijkt in eerste instantie behoorlijk dom maar is dat wel zo?
Daphnes zware, trieste verleden lijkt om de een of andere reden te maken te hebben met deze ontvoering. En steeds dat zinnetje dat haar blijft achtervolgen – Heb je me gemist?!!
Al lezend kom je steeds meer over Daphnes verleden te weten waardoor de puzzelstukjes een voor een op hun plek terechtkomen

Joseph heeft ook geen makkelijke tijd gehad en is al vanaf hij Daphne voor het eerst ontmoette helemaal stapel op haar. Geen van beiden durven echter zomaar de stap te zetten. Maar als Ford verdwenen is brengt het noodlot hun dichter bij elkaar, zal hun bagage de liefde in de weg zitten?
Ford is prioriteit nummer één natuurlijk en ze doen er alles aan om de doelbewust geplante bewijzen te koppelen aan personen uit Daphnes leven. Komt het kwaad vanuit de familie van de moordenaar die terecht staat of is haar ex en zijn familie weer met misselijkmakende spelletjes bezig?

Een andere hoofdlijn is weggelegd voor Mitch a.k.a. Doug – het genie – meesterbrein achter de ontvoering. Hij wil wraak op Daphne en het interesseert hem echt niet hoe – waar en wie hij daarvoor op zijn weg meesleurt in het verderf of wie hij daarvoor naar het hiernamaals moet sturen, zijn wraak zal zoet zijn!

Een scala aan personen die een race tegen de klok voeren met alle gevolgen van dien.
Spanning – Romantiek en een vleugje erotiek, de heerlijke boeken van Karen Rose zijn (voor mij in ieder geval altijd een weldaad om in weg te duiken.
Zo ook dit boek weer – maar – daar blijft het niet bij!
Als bonus krijg je er gratis en voor niks het korte verhaal Verbroken stilte bij.
Een afsluiter van 'Heb je me gemist?' en meteen een voorproefje voor haar volgende boek dat in mei 2015 verschijnt 'Over de schreef' ....
Dagen tellen dus tot het zover is ;-)

Het was weer genieten, een heerlijke dikke pil maar niet weg te leggen en spannend tot het laatst. En dan dat extraatje, echt een aanrader weer!
Al haar boeken reeds verslonden en ik hoop dat het einde nog lang niet in zicht is.

Meer recensies van José