Sarah Pinborough het vrouwelijke equivalent van Stephen King

José R. 14 september 2018
Wat een dijk van een verhaal! Vanaf de eerste bladzijde vraagt dit boek om doorlezen. Je valt van de ene verbazing in de andere waardoor je nieuwe vraagtekens bij alles zet. Op enig moment krijg je wel in de gaten wat er gebeurt, maar hoe gaat dat dan verder? Wat zijn de plannen van Adele? Hoe moet dit gaan aflopen? En dan nog op het eind.... de ultieme mindfuck!
Sarah Pinborough is met dit boek het vrouwelijke equivalent van Stephen King en ik ben benieuwd naar haar volgende boeken. Het enige wat Pinbourough daarin zou mogen verbeteren is haar vertelstijl: die zou wat vloeiender danwel subtieler mogen en wat minder herhalend. Na twee keer weet de lezer wel hoe schuldig iemand zich voelt en hoeft dat niet gezegd/herhaald te blijven worden.
Wat dat betreft zou ik het boek 4,5 ster willen geven, maar omdat dit niet kan toch 5.

Meer recensies van José R.