Recensie Een bijzondere liefde

Josje Frumau 25 oktober 2009
Aardig boek,over de onbreekbare band van twee geliefden, die er voor kiezen om zich ook door de dood niet van elkaar te laten scheiden. Johanna probeert via kennissen en vrienden van haar grootouders er achter te komen, wat hun tot deze daad heeft gebracht. Uit het verslag blijkt dat haar grootouders nooit veel praatte over hun zielsroerselen of over de verschikkingen die ze mee maakte tijdens de tweede wereld oorlog. Dat vind ik dan ook minder aan het boek. Wel komt ze een beetje te weten over het breekbare karakater van haar oma ; wat maakte dat ze nogal afhankelijk was van haar man.

Wat me wel aanspreekt in dit verhaal is dat de liefde zo sterk kan zijn dat ze alles overwint. Het boekje is ook best wel dun, heeft grotere letters dan normaal en leest makkelijk weg. Ik was er dus ook zo doorheen. Ik zou dit boekje drie en een halve handje willen geven, maar omdat dit niet kan geef ik het er drie.

Meer recensies van Josje Frumau