Minder overtuigend dan deel een, Zwart water

Joyce Remmerswaal 31 augustus 2018
Koud spoor is het tweede deel in de serie rond rechercheur Evie Blackwell. De cold case is taskforce inmiddels opgezet en samen met een collega onderzoekt Evie wederom twee cold case zaken. Een vermiste studente en een vermiste privé-detective nemen al hun aandacht. Ondertussen worstelt Evie ook nog met haar persoonlijke leven.

Na het enthousiasme over deel een, Zwart water, was dit boek vlakker en er was een stuk gevoel van betrokkenheid bij het verhaal. Er was ook was een aanzienlijk groter stuk van het verhaal weggelegd voor het geloof. Complete bladzijden waren eraan gewijd, die het verhaal in mijn ogen een beetje onderbraken.

Het concept met het oplossen van cold cases is heel interessant om te lezen. Evie Blackwell heeft zo'n drive dat het heel boeiend is om mee te lezen met haar gedachten gedurende het onderzoek. Evie had in Zwart water echt de hoofdrol, in Koud spoor moest ze die delen.

Het plot zat weer sterk in elkaar, al was duidelijk dat Maggie meer bij het verhaal zou worden betrokken dan haar lief was. Kom maar op met het volgende deel!

Meer recensies van Joyce Remmerswaal