Joyce Remmerswaal 09 november 2011
Paniek vertelt het verhaal van Evan Cascher, of heet hij eigenlijk wel zo. In de eerste twintig pagina`s van het boek maken we kennis met Evan, zegt hij ïk hou van jou" tegen zijn vriendin Carrie, word zijn moeder vermoord en hijzelf ontvoerd.

Het boek is een continue vlucht of jacht naar de moordenaar van zijn moeder. Hij komt erachter dat zijn ouders werken voor een organisatie mensen die spioneren, vermoorden en wat dan ook. Zijn ouders blijken een andere achtergrond te hebben dan Evan dacht. Ook zijn vriendin Carrie is niet wie hij dacht dat ze was.

Evan krijgt met vele partijen te maken in zijn jacht en iedere keer is het weer de vraag, zijn ze goed of zijn ze slecht, zijn ze met mij of tegen mij. Soms lijken ze goed, maar uiteindelijk toch weer slecht.

Het boek is met een ontzettend vaart geschreven, geen moment saai en je moet wel doorlezen. Echt een absoluut bloedstollend spannende thriller. Het plot word op geen enkele moment duidelijk en veranderd iedere keer weer. Absoluut niet te voorspellen.

Meer recensies van Joyce Remmerswaal