Toen ik de korte inhoud van dit boek las was ik superbenieuwd en enthousiast om het boek te lezen, het klonk echt als een verhaal dat ik door mijn grote interesse in de medische wereld zeer graag zou lezen. Maar eenmaal in het boek begonnen ebde mijn enthousiasme heel snel weg. In het boek maken we kennis met Clay, een man die door een ongelukkig toeval Q-koorts krijgt en zo een chronisch zieke wordt. Zijn verhaal wordt verteld aan de hand van 2 verhaallijnen, eentje in het nu en eentje in een andere wereld waar hij begeleid wordt door Susan. Ik ben er eigenlijk nog altijd niet goed uit waarom Hanna Bervoets de andere wereld op die manier beschreven heeft, ik kan me voorstellen dat het voor sommigen heel moeilijk begrijpbaar is wat precies bedoeld wordt. Het is niet dat de schrijfstijl slecht was in het boek, wel de manier waarop de hele wereld beschreven wordt. Ook het verhaal van Clay kon me niet bekoren, door de negatieve spiraal waarin hij zit werd ik soms neerslachtig van het boek en moest het even wegleggen.
Er zit echt niks positiefs in heel het boek en het verhaal zit naar mijn mening raar in mekaar, waardoor ik het dan ook maar 2 sterren geef.

Reacties op: Negatieve spiraal

Welkom in het Rijk der zieken - Hanna Bervoets
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 22,50 Bestel het e-book € 14,99