Nu nog in praktijk brengen ;)

Judith 22 juli 2016 Boekverkoper
Het is inmiddels een jaar geleden dat ik het boek gelezen heb, maar de lessen van Marie Kondo zijn wel bij me blijven hangen. Niet dat mijn huis nu helemaal netjes en opgeruimd zijn (was het maar waar!), maar ik doe wel makkelijker dingen weg dan voorheen. Het boek is inderdaad erg zweverig, maar als je diets uitspraken met een flinke korrel zout neemt (bedank je tas aan het eind van de dag? Je sokken willen niet tot een bolletje gemaakt worden?), is dat overdrevene nog best grappig af en toe. En als je de grote lijnen van de KonMari methode aanhoudt denk ik dat je die echt wel succesvol kunt toepassen op je eigen huis. Het probleem bij mij is dat ik genoeg dingen kon vinden die weg mogen, maar ik vind het zonde om dat zomaar weg te gooien of weg te geven, terwijl je het ook nog kunt verkopen op Marktplaats of een kofferbakmarkt... Maar dat ben je niet in één keer kwijt (en niet in twee keer ook), dus nu stapelen de dozen met "te verkopen" spullen zich alsnog op... Slik... misschien toch maar weer eens herlezen dat boek!

Meer recensies van Judith