Een olifant in de bus

Jufelsie 27 juni 2019
Jip zit in de bus op weg naar school. Plotseling stopt de bus. ‘Wat staat daar nou te wachten?’. Bij de bushalte staat een grote, grijze olifant. Die wil natuurlijk ook met de bus mee! Jan, de buschauffeur vindt dat geen goed idee. Maar als ze een witte hond in het gangpad ontdekken, vindt Jip dat ook de olifant mee mag. Lees in Een olifant in de bus hoe dit avontuur afloopt.
Wat een vrolijk prentenboek voor jonge kinderen. Een grappig verhaal van deze tijd met een olifant, die zijn OV-chipkaart laat zien en mensen, die hun telefoon pakken om foto’s te maken. Marjet Huiberts heeft alles geschreven op rijm. Dat leest lekker vlot en stimuleert kinderen mee te rijmen.
Mijn kleuters hadden de grootste lol toen ze de olifant tussen de deur geklemd zagen. Samen werden oplossingen bedacht… Uiteindelijk zagen ze ook wel in dat de enige oplossing was om de bus uit elkaar te halen.
De illustraties zijn bijzonder. Barbara de Wolf heeft hiervoor allerlei knipsels gebruikt. We zien stukjes gekleurd papier, papier met motiefjes en stukjes, waarop gekrast is. Heel verrassend en gevarieerd.
Een olifant in de bus is een prentenboek wat past in het thema van de Kinderboekenweek 2019 Vervoermiddelen.

Meer recensies van Jufelsie