Het grote voorleesfeest

Jufelsie 19 januari 2019
Voorlezen aan jonge kinderen is elke keer een groot feest. Wat fijn dat Het Grote Voorleesfeest van Marianne Busser en Ron Schröder opnieuw is verschenen. Deze krijgt een plaatsje op mijn boekenplank in de klas.
Het is een heerlijke bundel met verhalen over onder andere Haas en Egel, het mannenkoor, de Takkenbossen en buurvrouw Broodtrommel. Er staan vrolijke versjes in over de blote koning, varkentje Mondriaan en prinsje Alexander.
Verschillende onderwerpen komen aan bod, die voor kinderen heel herkenbaar zijn. Lees hoe het Beer vergaat als hij het idee krijgt om een appeltaart te bakken, ga wandelen met het mannenkoor of houd net als oma Fluitekruid een puddingdag. De verhalen zijn vlot geschreven en erg grappig. Dit zorgt ervoor dat de kinderen hun aandacht erbij houden.
De versjes in de bundel zijn op rijm geschreven, dat zijn we gewend van deze auteurs. Dagmar Stam heeft gezorgd voor de illustraties, die kleurrijk en heel sfeervol zijn.
Het grote voorleesfeest is leuk voor het onderwijs, voor ouders en voor opa’s en oma’s. Zo creëer je je eigen voorleesfeest met je (klein)kind.

Meer recensies van Jufelsie