Mijn kleuters zijn dol op verhalenbundels. Een poos luisteren naar verhalen en meegaan in de avonturen van de hoofdpersoon, daar beleven ze veel plezier aan. Deze week lees ik verhalen uit Vakantieprut en appelmummies. In deze bundel staan tien voorleesverhalen over een eigenwijze opa en een vrolijke kleinzoon. Ze zijn dol op elkaar!
Lach mee met Opa en Ben als ze gaan viesspringen tijdens een korte vakantie, Lees wie te hulp schiet als blijkt dat de huissleutels binnen liggen nadat ze de planten van buurvrouw Goedhart water hebben gegeven en kijk hoe opa de buurvrouw versiert en Ben’s hart een sprongetje maakt bij Elena.
Allemaal leuke, vlot geschreven verhalen waar kinderen om lachen en veel herkenning in zien. Ze staan dicht bij de belevingswereld van de kinderen.
Tijdens het lezen kom je leuke woordspelingen tegen. Ben heeft het over de koekjes die oud worden, waarop Opa reageert met ‘Er is niets mis met oud worden!’ . Een andere leuke… Buurvrouw Goedhart gooit een emmer water, wanneer ze hoort dat Opa in vuur en vlam staat!
In het boek staan fantastische tekeningen van Annelies Vandenbosch. Ze zijn kleurrijk en hebben kleine grappige details.
Vakantieprut en appelmummies een geweldige bundel met voorleesverhalen, waar mijn kleuters van genoten hebben en een leuk boek om mee in de vakantiekoffer te stoppen!

Reacties op: Vakantieprut en appelmummies

Vakantieprut en appelmummies - Naomi Tieman