Waarom we lachen om 'poepen'

Dit boek is een omkeerboek, aan de ene kant lees je over woorden uit Nederland die Vlamingen niet kennen/raar vinden/verwarrend zijn. En aan de andere kant lees je hetzelfde over Vlaamse woorden die Nederlanders niet kennen/raar vinden/verwarrend zijn.

Ik kom uit Nederland en heb eerste het gedeelte gelezen over woorden uit Nederland die Vlamingen raar zouden kunnen vinden. Ik eerder allerlei nieuwe woorden en ook de afkomst van woorden die voor mij heel normaal zijn. Als iets naar de menokzie is, heb jij dan enig idee waar ik het over heb?

Aan de andere kant leerde ik Vlaamse woorden. Denkpiste en zwerfauto waren bijvoorbeeld nieuw voor mij. Gelukkig was ik wel al op de hoogte van het verschil tussen poepen en poepen. Poepen op z'n Nederlands is kakken, poepen op z'n Vlaams is neuken. Waarom 2 betekenissen voor hetzelfde woord? Dat lees je in dit boekje!

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars