Prachtig boek

Mia mag een puppy uitzoeken bij mevrouw van Kessel. Maar hoe kan ze nou kiezen tussen al die puppy’s? Mevrouw van Kessel zegt dat de puppy haar moet kiezen. Dus Mia noemt de naam die ze bedacht had en de puppy komt naar haar toe. Dan vraagt Mia aan mevrouw van Kessel hoe zij eigenlijk haar hond heeft gekozen. Dan vertelt ze over het dierenasiel. Mia gaat daar ook eens een bezoekje brengen. Ze ziet heel veel zielige dieren en ze bedenkt een plan om ze minder zielig te laten zijn.

Mia en de asielhond is een heel lief verhaal over een meisje dat graag alle dieren wil helpen. Het verhaal is ook heel realistisch, de honden, katten en konijnen zitten zielig in een hok en het asiel is afhankelijk van donaties. De illustraties zijn prachtig! Heel fijn dat de tekst in de illustraties ook vertaald is.

Het boek is ook heel leerzaam voor kinderen. Bij het verzorgen van een dier komt heel wat kijken. Maar het belangrijkste is dat de dieren liefde krijgen. En daar zorgt Mia voor, dat de dieren in het asiel ook wat liefde krijgen. Dit prentenboek heeft van mij 4 sterren gekregen.

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars