Anders

05 november 2014
Het boek ‘Anders’ is anders. Want wat doe je als je kind vermist is, zijn vriendje dood wordt aangetroffen en niemand enig idee heeft waar er gezocht moet worden.
Dan, zes jaar later wordt je gebeld door de politie met de mededeling dat je kind weer gevonden is. Dat is toch het allermooiste geschenk wat je als moeder kunt krijgen. Maar dan komt de vraag, is het inderdaad je kind. Is het echt jouw kind wat vermist en weer terug gevonden is.
Een zenuwslopende thriller, een strakke schrijfstijl, korte hoofdstukken en de spanning stijgt bij elke pagina die omgeslagen wordt. De personages zijn goed uitgewerkt en ze spreken goed tot je verbeelding.
Dat je tijdens het lezen alle kanten wordt opgestuurd voor je bij de dader bent laat zich raden. Hoe het mysterie rond de verdwijning van Sander tot een goed einde komt is bijzonder goed beschreven. Met cursief gedrukte hoofdstukken beleven we de jeugd van Iris, de zus van Sander, maar ook wordt de jeugd van Sander goed weergegeven. De impact van een verdwijning in een gezin, de machteloosheid, de woede maar ook het grote verdriet. Echt alles wordt nauwkeurig beschreven zonder saai te worden.
Een eerst kennismaking met de schrijfster Anita Terpstra, die zeker een vervolg gaat krijgen.

Meer recensies van