07 juli 2010
Wat een geweldig boek, met zoveel emoties. Zo gauw je begint te lezen, en Amy (een meisje met een verleden en een belangrijk heden) leert kennen, ben je verkocht. Je wil meteen weten hoe het Amy vergaat bij het redden van de wereld.
Het verhaal begint bij de jeugd van Amy die vreselijk is, bij haar moeder die geen inkomen heeft en toch voor haar dochtertje moet zorgen. Dan opeens duiken er FBI-agenten op die Amy meenemen voor een experiment. Het verhaal maakt op dat moment een sprong in de tijd. Het is 100 jaar later als we Amy weer tegenkomen. Haar herinneringen zijn verdwenen en ze zegt geen woord. Amy is beland in een wereld waarin mensen in containers wonen en die geen benul hebben hoe de sterren eruit zien. Zo gauw het donker is moeten ze vrezen voor hun leven. Ze gaan op pad en beleven daarbij het nodige. Zo komen ze dingen tegen die helemaal nieuw voor hen zijn. Langzaam maar zeker begrijp je wat er is gebeurd en hoe het opgelost kan worden.
Dit boek, van iets meer dan 900 pagina's, is zo goed geschreven en zo onderhoudend dat het heel moeilijk is het weg te leggen.
Je wilt per se weten hoe het afloopt. De Oversteek kreeg uitsluitend lovende recensies en ik kan mij daar volledig bij aansluiten. Dit is een topper!

Meer recensies van