04 augustus 2013

De vraag die wij ons allemaal wel eens stellen. Hoe zou het zijn als een dierbare ineens weer voor je staat. Wat zou je zeggen, wat zou je doen. In ‘De teruggekeerden’ laat de schrijver Jason Mott zijn fantasie de vrije loop gaan. De reacties van omwonenden zijn veelvuldig. Soms positief en soms negatief. Dat de overheid heel andere plannen heeft mag duidelijk zijn.

De schrijfstijl is vlot, soms heel poëtisch. De hoofdstukken worden afgewisseld door cursief gedrukte hoofdstukken die gaan over de personen die zijn teruggekeerd. Dat maakt het een heel bijzonder geheel, wat heel plezierig leest. Het verhaal blijft van het begin tot het einde boeiend. Heel veel fantasie, wat romantiek en een lichtte dosis spanning geven ‘De teruggekeerden’ net iets extra’s.
We zullen nooit weten hoe het echt is om je dierbaren terug te zien. De schrijver Jason Mott heeft het in ieder geval goed geprobeerd.

Meer recensies van