22 november 2010
Ik vond Het geheim van de kathedraal van Steve Berry een warrig boek. De schrijver switcht van Amerika naar Duitsland en terug. En je krijgt zoveel side-info dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. Het verhaal als zodanig is best interressant. Cotton Malone gaat op zoek naar de doodsoorzaak van zijn vader. Een heel gewoon gegeven, en hij krijgt daarbij hulp van een tweeling. Ook niks mis mee. Maar samen hebben die mensen te veel informatie te verstouwen. Voorts zijn er natuurlijk ook nog mensen die het daar niet mee eens zijn en die zodoende proberen om het onderzoek stop te zetten.
Het boek staat wel bol van de actie, een pluspunt, want er gebeurt genoeg. Ik heb het ervaren als heel veel, over the top, een James Bond scenario, en eerlijk is eerlijk; het zou een heel goeie actiefilm kunnen zijn, maar ik ben niet zo gek van James Bond.
Maar voor de liefhebber van heel veel historie en heel veel over the top acties is dit een prima boek.

Meer recensies van