wauw..

02 april 2016
De boeken van Sebastian Fitzek staan eigenlijk garant voor een paar geweldige dagen van puur leesgenot. Ook deze keer is het de schrijver weer gelukt met ‘Het Joshuaprofiel’. Het verhaal is niet zo moeilijk, een schrijver Max, een goede thriller De bloedschool, op zijn naam, getrouwd met Kim en een dochter Jola die is geadopteerd. Een jeugd die vreselijke trauma’s heeft achtergelaten die diep zijn weggestopt. Maar die toch een grote rol gaat spelen in het drama wat zich afspeelt in dit verhaal.
Een keihard verhaal in een harde wereld. Waarin thema’s als pedofilie, kindermishandeling niet uit de weg worden gegaan. Maar ook de privacy, die wij denken te hebben wordt goed uitgelicht. Hoe wij allemaal sporen achterlaten op het internet met ons zoek gedrag en via sociale media, en dat dit misschien wel allemaal verzameld wordt door ‘iets’ wat wij niet weten. Dit zet je na het lezen van ‘Het Joshuaprofiel’ wel even aan tot nadenken.
Het is vreselijk spannend, je zit aan je stoel gekluisterd en wil alleen maar doorlezen. Het is hard, maar zo realistisch dat je er wel bang van kan worden. Het kan iedereen gebeuren. Na een poosje niets van deze schrijver te hebben gelezen, heeft Fitzek mij weer in de ban. Een rollercoaster van gebeurtenissen rolt over je heen, als het boek dan ook uit is vind je dat jammer en zou je zo weer opnieuw beginnen. Je moet echt even bijkomen.

Meer recensies van