Inferno, was en is een echte Dan Brown. Niks meer en niks minder. Langdon wordt weer goed neergezet, de mooie vrouw is ook weer aanwezig en een stukje geschiedenis, ditmaal Dante, was ook weer in het verhaal verwerkt. Het verhaal als zo danig was goed uitgewerkt, spanning, achtervolgingen veel actie, met veel leermomenten over Dante. De personages waren weer weer origineel, net als de plotwendingen.
Soms was de geschiedenis to much, dan weer de actie of achtervolgingen.Als iets to much wordt, verslapt de aandacht, wordt het totaal beeld ongeloofwaardig, en voorspelbaar. Je weet hoe het in elkaar zit, er is geen nieuw licht aan de horizon. Dat had van mij wel gemogen. Een nieuwe insteek, had zoveel beter geweest. Het slot kwam totaal onverwacht, en zou misschien zomaar echt kunnen gebeuren. Dat vond ik dan wel weer goed in elkaar zitten.
Al met al heb ik mij prima vermaakt met Dan Brown, maar of ik ooit nog een boek van hem zou lezen....mss als tussendoortje.

Reacties op:

Bestel het boek bij Libris vanaf 10,00 Bestel het ebook bij Libris voor 9,99