spannend echt

12 december 2014
Wanneer je begint te lezen in ‘Langs de afgrond’ zorg er dan voor dat al je verdere plannen kunnen worden gewijzigd. Een zeer spannend debuut is hier debet aan. We maken kennis met Reeve die is misbruikt, gemarteld, ontvoerd en een aantal jaren dus de speelbal is geweest van haar ontvoerder. Ze heeft het overleefd maar heeft nog steeds therapie.
Als dan op een dag Tilly wordt terug gevonden wordt de hulp ingeroepen van Reeve die weet waar Tilly doorheen moet.
De schrijfster maakt er een ijzingwekkend verhaal van. De spanning wordt, pagina na pagina, en hoofdstuk na hoofdstuk, wat verder opgevoerd. Het verhaal kruipt heel subtiel in je hoofd en onder je huid. Het laat niet los.
Wanneer er ook nog hoofdstukken gewijd worden aan de dader, worden er nog meer emoties los gewoeld bij jou als lezer.
Een heel knap debuut, wat zeer tot de verbeelding spreekt. Spannend tot aan de laatste pagina want gaat het Reeve lukken om de dader te ontmaskeren. De cover is passend, maar ook koud en kil en dat is precies hoe je over de dader gaat denken.
Dit debuut smaakt zeker naar meer, dus het is een goede zaak om de schrijfster goed in de gaten te houden.

Meer recensies van