19 juli 2011
Opgelicht.

Nu ik het boek uit heb kan ik zeggen dat ik heb genoten van dit debuut. Het boek begint met een aantal hoofdstukken waarin de personen die in het boek voorkomen, aan ons worden voorgesteld. Dit vond ik heel verhelderend, je kan je dan gelijk een beeld vormen. En in het begin had ik zoiets van die Tom is een watje een echte yup. En Denise vond ik gelijk sympathiek, haar eigen stijl en haar eigen voorkeuren. Echt personen die helemaal in deze tijd passen en die je dan ook niet moet veranderen.
De auteurs kon ik niet, het was een debuut, dus had ik er geen verwachtingen van, maar het heeft goed uitgepakt, ik vind ze goed schrijven, snel, en het paste echt bij een thriller. Het verhaal zie je gebeuren, dan doe je het goed. Soms vond ik de hoofstukken wat groot, en het lettertype had wat groter gemogen, maar verder een prima verhaal, wat in een razend tempo, maar wel duidelijk wordt neergezet, en wat blijft boeien.
Denise en Tom hebben mijn sympathie weten te krijgen door zo vasthoudend bezig te blijven met het ontrafelen van de misdaad. Dit is een boek wat echt helemaal van deze tijd is, ook aktueel, zeker met het terrorisme, en uniek in de stijl en het verhaal.
Ik hoop dat er nog veel boeken van dit 2tal komen, alleen de cover…ik snap nog niet helemaal hoe die in het verhaal past. Hij springt er wel uit, maar daar blijft het bij …

Meer recensies van