27 mei 2013
In verdronken hart draait het allemaal om drie vrouwen. Kate, Birdie en Emily, elk met hun eigen leven. Birdie is koel, taai, door toedoen van haar verleden zo geworden. Kate is de dochter van Birdie en wordt door haar moeder enorm gekleineerd. Kate heeft een roman geschreven, naar aanleiding van dagboeken die zij van haar tante en grootmoeder heeft gekregen.
Emily heeft een goede baan, maar door een verkeerde en noodlottige beslissing, die uiteindelijk de vrouwen bij elkaar zal brengen.
Drie vrouwen, drie levens, drie verhalen die keurig met elkaar verweven worden. De personages worden goed uitgewerkt, waardoor er een levendig beeld ontstaat waar de vrouwen mee worstelen.
Alles komt aan de orde, zoals geld, liefde, uiterlijk maar ook de waardering, die ze elk zo missen.
Op deze manier kabbelt het verhaal voort. Weinig tot geen spanning, zeker niet in het begin.

Het verhaal op zich is goed leesbaar, maar door de vele wisselingen van de drie verhalen en de vele personages leest het verhaal niet vlot. Verdronken Hart krijgt het kenmerk ‘thriller’ mee, maar een vlotte misdaadroman was beter op zijn plaats geweest.

Het verhaal krijgt van mij niet meer dan 2 sterren.

Meer recensies van