tegenvaller

16 februari 2015
In het tweede boek van Matthew Kirk gaan we verder met Mike, die nu op het punt staat om te gaan trouwen. Als dan ineens, zijn broer Jack, zijn hulp inroept en Mike wel een beetje genoeg heeft van de voorbereidingen van zijn huwelijk, gaat Mike overstag en helpt broer Jack.
Met alle gevolgen van dien. Jack heeft zich behoorlijk in de problemen gewerkt en alle zeilen moeten worden bijgezet om dit tot een goed eind te brengen. Tot zover de inhoud in een notendop. Net als in het debuut van Matthew Kirk zijn boek ‘500’ staat het verhaal van Vuistregel bol van de actie, eigenlijk veel te veel. Waardoor je als lezer het verhaal soms helemaal kwijt bent. Je aandacht gaat dan verslappen. Toch was al de actie in ‘500’, nog goed te verwerken en was het spannend en wilde je de afloop weten.
Helaas is dit bij Vuistregel niet zo. Vreemde humor, teveel toevalligheden geven het verhaal geen extra spanning. Het is gewoon to much.
De schrijfstijl is wel prettig, waardoor het toegankelijk is voor een breed publiek en de snelheid van het verhaal is goed verdeeld. Dat is dan weer een pluspunt.
Als lezer blijf je toch met wat vragen zitten en niet alle losse eindjes krijgen een plekje. De hoofdpersonen blijven wat aan de oppervlakte en dat alles bij elkaar geeft toch een afgeraffeld beeld van dit tweede boek van Matthew Kirk.

Meer recensies van