Wat een boek!

Juul 06 juni 2019
Eindelijk weer een verhaal met Will Trent! In de thrillerwereld toch wel mijn grootste held. Ik ben dus blij. Terwijl het aan de andere kant ook hogere verwachtingen schept. Weet Karin deze waar te maken?

Het is moeilijk om zonder spoilers over dit boek te schrijven. Zegt Karin Slaughter ook zelf op een filmpje op Facebook. Ik ga toch een poging wagen.

Het vorige boek vond ik wat minder, niet helemaal wat ik van Karin verwachtte. Ik was dan ook heel blij dat ze vorig jaar al verklapte dat jaar weer een Will Trent uit zou komen. Dan heeft het boek bij mij meteen een streepje voor.

Het boek wordt vanuit verschillende perspectieven verteld. Dezelfde situatie vanuit verschillende perspectieven. Dat is knap. Want het gevaar van herhaling ligt dan absoluut op de loer. Maar Karin bezit de kracht om haar personages zo duidelijk vorm te geven, dat de verschillende perspectieven hun eigen visie hebben. Waardoor het verhaal nog veel meer ging leven.

Het is verhaal is beklemmend,verontrustend, onheilspellend. En het ergste is nog wel: het zou zomaar waarheid kunnen worden.

Ik ben niet zo dol op Sara Linton. Ik weet het niet zo met haar. Maar in dit boek zien we een kant van haar waar ik alleen maar bewondering voor kan hebben. Leuk om zo’n andere kant van haar te zien. Ze wordt daardoor nog meer mens. Voor mij in ieder geval.

Eenmaal begonnen in dit boek, is het onmogelijk om het weg te leggen. Je wil alleen maar meer lezen, meer weten, meer, meer, meer…

Met dit boek heeft Karin Slaughter zich wederom overtroffen ( hoe doet ze dat toch?! ). Mijn oordeel: ADEMBENEMEND

Meer recensies van Juul