Een zomer in Parijs

Jyoti Ramsamoedj 08 januari 2018
Een zomer in Parijs vertelt het verhaal van de zestienjarige Sophie die tegen haar wil de zomer moet doorbrengen in Parijs. Haar vader is gescheiden van haar moeder en gaat hertrouwen, waardoor ze veel haat voelt voor haar vader. Daarnaast krijgt ze ook een nieuwe stiefzusje Camille, die een hekel aan haar heeft. Sophie is dol op pianospelen wil later naar het conservatorium. Ze ontmoet een knappe jongen, Mathieu, en met hem heeft ze meteen een klik. Echter is hij heel goed bevriend met Camille.
De auteur heeft een heerlijke YA boek geschreven. De schrijfstijl is vlot en makkelijk te lezen. Al vanaf de eerste pagina was ik meteen hooked en kon ik het boek niet wegleggen. Een heerlijk boek om te lezen tijdens de feestdagen. Ook heeft de auteur goed gebruik gemaakt van de prachtige plekken in Parijs, zodat ik als lezer ook echt de sfeer van Parijs kon proeven. Ik kan niet wachten om de plekken in het boek te bezoeken. Heel levendig en vlot geschreven. Bovendien behandelt de auteur een aantal belangrijke thema’s, zoals echtscheiding, omgaan met verlies, liefde en je eigen dromen volgen.
Een zomer is Parijs is een boek vol romantiek en haat. Een ideaal boek om even de sfeer van Parijs te proeven.

Meer recensies van Jyoti Ramsamoedj