Prachtig boek

Boekenvrouw 04 juli 2019
Samenvatting; De Antwerpse galeriehoudster Olivia worstelt al jaren met schuldgevoelens en verdriet. Haar vriendin Ella is de enige die haar geheim kent. Wanneer Olivia geen uitweg meer ziet, vindt Ella dat het tijd wordt dat Olivia de waarheid vertelt over wat er die zomer in Normandië gebeurde. Maar dan blijkt dat Olivia niet de enige is die dingen verzwijgt en een zoektocht naar antwoorden begint. Blauw is een verhaal waarin vriendschap centraal staat. Het is een roman over liefde en eenzaamheid, waarin familie de rode draad is, ook al is die draad gebroken.
Mijn mening; De cover is heel licht (blauw natuurlijk) en eigenlijk heel leeg, maar dat past echt bij het verhaal van Olivia. Haar leven is voor haar gevoel erg leeg. (al is de cover in kleur veel mooier dan in zwart wit zoals op de ereader) Het verhaal is eerlijk waar prachtig, ik heb echt een traantje weg moeten pinken. Wat een moeilijke keuzes zijn er (destijds) gemaakt en wat een problemen komen er nu achterweg. Ik (als Nederlander) moest erg wennen aan de schrijfstijl omdat het geschreven is door 2 Antwerpse auteurs dus dat is logisch. (gelukkig bestaat er google ) Toch vond ik de schrijfstijl ook wel heel mooi, ik houd van België en van de Vlaamse taal (zo liefelijk soms) dus het was totaal geen straf.
Het boek kon ik heel moeilijk wegleggen maar omdat ik heel graag alles goed in me op wou nemen kon ik niet overal lezen. Het verhaal was echt prachtig ik werd er echt ingezogen, ik wou echt weten wat er zou komen. Het is een roman, maar geen zoetsappig, makkelijk verhaal, het was echt een stevige roman waarbij je echt in het verhaal gezogen wordt én je toch ook wel een traantje weg moet pinken.

Ik kijk uit naar andere boeken van dit duo, dit boek is goed geslaagd. Merci dames!

Meer recensies van Boekenvrouw