Te langdradige novelle

Kaivandervorst 07 oktober 2018
Ik vind dit een matig boek.
Het boek is eigenlijk een flashback van 124 pagina's, dit is dus een relatief kort boek, maar bij een kort boek verwacht je veel actie en spanning, maar dit was niet het geval. Het boek heet 'jij en ik' maar de tweede hoofdpersonage komt eigenlijk pas halverwege het boek tevoorschijn. In de eerste helft van het boek wordt het leven van Lorenzo (te) uitvoerig beschreven wat soms wel saai en langdradig kan worden. Ook de soms ingewikkelde structuur en opbouw leidden soms periodes van verwarring. In dit boek ben ik ook een aantal 'vreemde' schrijffoutjes tegengekomen. Het positieve aan dit boek is , dat het een goede probleemsituatie schetst die voor sommige mensen waarschijnlijk herkenbaar is. Kortom het is een matig boek met weinig inhoud.