Karin Bisschops 16 juli 2012
De personages zijn goed uitgewerkt; je ziet ze voor je. Vooral de onzekerheid van Fanna (hoofdpersoon) is herkenbaar voor veel jongeren. Olga (vriendin) staat stevig in haar schoenen en weet wat ze wil.
Ik had nog nooit iets van Rhijja Jansen gelezen. De schrijfstijl is vlot en van deze tijd. Je leest het hierdoor in een ruk uit. Ik vind het meer een roman dan een thriller ondanks dat er spannende momenten in zitten.
Het boek heeft een goede verhaallijn en de ontknoping was voor mij enigszins makkelijk te raden.
Ik vond het een boeiend verhaal en had dit boek binnen een aantal uren uit. Dit is een goed teken ? Het verhaal leest vlot en er worden woorden van deze tijd gebruikt. Ook vond ik het geniaal hoe er zoveel ‘poepscheldwoorden’ te lezen zijn.
Ik vind het geen echte thriller maar wel een origineel, gek verhaal met spannende elementen erin. Het is luchtig, verrassend en ontspannend. Wel denk ik dat het meer een meiden- dan een jongensboek is. Ook een groot pluspunt; het is geschreven in duidelijke, makkelijke taal.
Toch twijfel ik of het een YA boek is. Jongeren lezen graag iets over leeftijdsgenoten of situaties waar ze zich in kunnen verplaatsen.
Waarschijnlijk vinden ook volwassenen het leuk om te lezen.
Het Youtube promotiefilmpje is erg origineel en iets wat jongeren aanspreekt.
Conclusie: Zeker een aanrader als je een leuk, ontspannend verhaal wenst te lezen! 3 sterren!

Meer recensies van Karin Bisschops