Geschonden vertrouwen

Dit is het verhaal van een liefdevol gezin dat na het verdwijnen van de oudste dochter uiteenvalt. Waarvan de vader wanhopig probeert te achterhalen wat er met zijn kind is gebeurd en de moeder na verloop van tijd accepteert dat ze haar dochter niet meer zal terugvinden. Dit resulteert in een echtscheiding en na verloop van tijd in de zelfmoord van de vader. De ene zus, Lydia, verliest zich in een cocaïneverslaving en de andere, Claire, probeert onzichtbaar te worden. 24 jaar later wordt er weer een meisje vermist. Beide zussen worden weer herinnerd aan hun verdwenen zus. Wat heeft de vermissing van dit meisje te maken met de vermissing van hun zus? En wat is de rol van de vermoorde man van Claire in dit verhaal?
Er zit een behoorlijke vaart in dit verhaal, wat afgewisseld wordt met dagboekverhalen van de vader, gericht aan de vermoorde zus, die een lager tempo hebben. Dit werkt niet storend, maar geeft het verhaal meer diepgang.
Citaat uit het boek waarin de pijn van de vader wordt weergegeven, pagina 4: "Here was how a chain ripped flesh. Here was the damage wrought by kicking feet and punching fists. Here is what a human being looked like when they wandered off into a world that did not cherish them, did not love them, did not ever want them to go home. Your mother was right. The details tore me apart.",
Pijnlijk, mooi geschreven verhaal.

Meer recensies van Karin Marcellina