Karin BooksWithBooks 20 februari 2014
Het Amazoneverbond - Ad Van de Lisdonk

Wanneer het lichaam wordt gevonden van een populaire politica is inspecteur John Engles de enige die denkt dat het geen ongeluk maar moord is. Samen met zijn collega Laura Sieberg komt Engles erachter dat er een geheim genootschap achter de moord zit. Het Amazoneverbond is een groep krijgsvrouwen die alles in het werk stelt om vrouwen aan de top van de wereldorde te krijgen en daarbij ontzien ze niets of niemand.
Een strijdlustige vrouw siert de zwart/wit cover. Die sprak mij totaal niet aan, maar door de korte inhoud van het boek te lezen werd ik wel geprikkeld.
Het boek bestaat uit twee delen. In het eerste deel dat zich afspeelt in Nederland, wordt een bekende politica dood teruggevonden op een bouwplaats met een staaf betonijzer in haar lichaam. Inspecteur John Engles wordt met het onderzoek belast, maar heeft al snel een vermoeden dat het hier niet om een ongeluk gaat, maar moord. Samen met zijn collega’s Laura en Dee gaat hij op onderzoek. Al snel komen ze uit op een geheimverbond van vrouwen die er alles voor over hebben om de vrouw aan de wereldtop te krijgen en niet verlegen zijn voor een moord meer of minder.Van een rustig politieonderzoek in het eerste deel, worden we in het tweede deel ondergedompeld in een ware actiethriller met een internationaal complot.
Het debuut van Ad Van de Lisdonk en wat voor één!!
Vanaf de eerste pagina zat ik in het verhaal. Heel realistisch geschreven en je zit zo in de huid van de hoofdpersonages, mede omdat ook de dagdagelijkse dingen aan de orde komen. Het boek leest vlot en men krijgt een flink stuk geschiedenis mee, waar men toch wel aandachtig moet blijven om al de namen/woorden op te slaan. In het eerste deel krijgt men een hele uiteenzetting over het verschil van gevoelsbeleving tussen man en vrouw. Of dit een meerwaarde voor het verhaal is laat ik in het midden, maar ik vond het verrijkend. De spanning in het boek wordt langzaam opgebouwd en komt vooral tot uiting in het tweede deel. Men krijgt zowel actie als erotiek voorgeschoteld, onverwachte wendingen, een deel humor op zijn tijd, heden en verleden zijn mooi verweven met elkaar. Het boek blijft verrassen tot de laatste zin. Over dit boek is nagedacht!!Ik vond het een zeer aangenaam boek, waarbij je jezelf dikwijls de vraag stelt waar het verhaal naartoe gaat en wat het één met het ander te maken heeft! duidelijk. Als debuut kan dit boek tellen, een dikke pluim op de hoed van Ad. Ik vind het zeker 4 sterren waard

Meer recensies van Karin BooksWithBooks