Verschrikkelijk (mooi) debuut

KarlijnM 14 januari 2019
Ik heb sinds lang niet meegemaakt dat een boek mij zó bij de keel greep als deze dikke roman/thriller van Niklas Natt och Dag. Ik denk dat ik eenzelfde gevoel had toen ik Het Parfum las (op mijn 16e, in één ruk uit, een nacht doorgehaald). Wát een debuut is dit!

Ik betrapte mezelf er op dat ik overdag vaak aan scenes uit het boek moest denken, op de raarste momenten. Stockholm ten tijde van 1793 komt echt tot leven in dit verschrikkelijke maar ook verschrikkelijk mooie boek. De zoektocht van Cecil Winge en Mickel Cardell naar de moordenaar (en identiteit) van het lichaam zonder ledematen, ogen en tong, in de snijdende kou wordt in 4 delen verteld. Deel 2 en 3 schetsen nog mooier de context en achtergrond van het moordmysterie, en in deel 4 komen de draadjes mooi bij elkaar.
Ik ben nog steeds 'blown away' door dit debuut en vind het jammer dat ik het boek uit heb. Een betere aanbeveling kan ik niet bedenken ;-)

Meer recensies van KarlijnM